Vraag en aanbod in de praktijk

Aanbod voor onder andere de volgende hulpvragen:

  • Praktische hulpvragen: vervoer naar een ziekenhuis/specialist (met of zonder begeleiding in het ziekenhuis), een boodschapje doen, vervoer met een auto en aanhanger naar de vuilstort, even op de kinderen passen bij een calamiteit, een klusje in de tuin doen, sneeuwruimen, een verstelwerkje doen, een mantelzorger een middag vervangen, een huishoudelijk klusje doen, iemand wegwijs maken in het gebruik van de OV-chipkaart, een dakgoot schoonmaken, de afvalcontainer bij de weg zetten, zware voorwerpen verplaatsen.
  • Technische hulpvragen: een plankje bevestigen, een kastje in elkaar zetten, een schilderij ophangen, een schutting vastzetten, een snoertje wegwerken, een plafondlamp verwisselen, een stekker repareren, een verwarmingsketel vullen, een losse gordijnrail ophangen, een verstopte afvoer ontstoppen, een computerprobleem oplossen, een apparaat installeren.
  • Administratieve hulpvragen: een lastige brief schrijven, een toeslag aanvragen, een (belasting)formulier invullen.

Aanbod voor onder andere de volgende aandachtsvragen:

  • Gerichte aandacht: iemand voorlezen, iemand bezoeken, met iemand toeren (langs koolzaadvelden, naar een familiegraf, een bezoek aan een galerie, een visje eten in Termunterzijl), met iemand wandelen, met rollator of in een rolstoel (voor de beweging of de frisse neus), met iemand fietsen op de Wiemersheerdfiets.
  • Onderlinge aandacht: met elkaar fietsen, samen koken en eten, gesprekken over levensthema’s hebben in een ontmoetingsgroep, met iemand naar een theater of concert gaan.